Please use this identifier to cite or link to this item: http://umt-ir.umt.edu.my:8080/handle/123456789/9015
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNur Amalyna Radzali-
dc.date.accessioned2018-05-22T04:39:55Z-
dc.date.available2018-05-22T04:39:55Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.urihttp://umt-ir.umt.edu.my:8080/xmlui/handle/123456789/9015-
dc.description.abstractKajian ini mengkaji hubungan antara gaya pembelajaran pelajar dengan personaliti pelajar. Kajian ini melibatkan seramai 144 orang responden yang terdiri daripada pelajar Sarjana Muda Kaunseling di Universiti Malaysia Terengganu. Statistik deskriptif iaitu peratusan, min dan sisihan piawai digunakan untuk analisis deskriptif. Manakala statistik inferensi iaitu analisis Korelasi Pearson, digunakan untuk menunjukkan hubungan pembolehubah gaya pembelajaran pelajar dengan personalit' . Kajian ini menggunakan instrumen soal selidik Indexs of Learning Style oleh Felder dan Silverman (1991) bagi mengukur empat kategori gaya pembelajaran dan soal selidik Junior Eysenck Personality Inventory (1956) bagi mengukur personaliti pelajar. Empat kategori gaya pembelajaran lch Model Felder dan Silverman (1991) adalah kategori pemprosesan, persepsi, input format dan pemahaman. Dua dimensi personaliti pula ialah Ekstroversi dan Neurotisme Nilai pekali Alpha Cronbach untuk kajian ini adalah 0.89.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherUniversiti Malaysia Terengganu (UMT)en_US
dc.subjectLP 13 FPE 1 2009en_US
dc.subjectNur Amalyna Radzalien_US
dc.titleHubungan gaya pembelajaran dengan personaliti diri di kalangan pelajar sarjana muda kaunseling di Universiti Malaysia Terengganuen_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:Fakulti Pengurusan Ekonomi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LP 13 FPE 1 2009 Abstract.pdf1.66 MBAdobe PDFView/Open
LP 13 FPE 1 2009 Full Text.pdf
  Restricted Access
25.23 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.