Please use this identifier to cite or link to this item: http://umt-ir.umt.edu.my:8080/handle/123456789/663
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMohd Aziz, Mohd Din-
dc.date.accessioned2011-02-07T13:31:30Z-
dc.date.available2011-02-07T13:31:30Z-
dc.date.issued2003-10-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/663-
dc.description.abstractDalam usaha memodenkan sistem pendidikan hari ini, langkah-langkah memperbanyakkan kemudahan prasarana pendidikan, mewujudkan persekitaran sekolah yang kondusif dan mengemaskini kurikulum pendidikan masih belum mencukupi selagi faktor guru tidak diberi perhatian. Faktor-faktor seperti nilai kerja dan trait personaliti merupakan dua elemen utama yang menentukan kejayaan seseorang guru dalam melaksanakan tugas-tugas mereka selain ilmu pengetahuan dan kemahiran keguruan. Oleh itu kajian ini yang dijalankan ke atas guru-guru sekolah rendah di negeri Kelantan adalah bertujuan untuk menentukan perkaitan antara ciri latar belakang terpilih guru-guru dan juga nilai kerja dengan trait-trait personaliti mereka. Seramai 438 warga guru daripada 11,563 orang guru yang bertugas di seluruh sekolah rendah negeri Kelantan telah dipilih menggunakan kaedah rawak berlapis dan rawak mudah sebagai responden kajianen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherFakulti Pengurusan Ekonomien_US
dc.subjectLB 1805 .M6 2003en_US
dc.subjectMohd Aziz Mohd Dinen_US
dc.subjectHubungan nilai kerja dengan trait personaliti guru sekolah rendah di Negeri Kelantanen_US
dc.subjectCollege teachersen_US
dc.titleHubungan nilai kerja dengan trait personaliti guru sekolah rendah di Negeri Kelantanen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Fakulti Pengurusan Ekonomi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LB 1805 .M6 2003 Abstract.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open
LB 1805 .M6 2003.pdf
  Restricted Access
58.64 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.