Please use this identifier to cite or link to this item:
http://umt-ir.umt.edu.my:8080/handle/123456789/663
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Mohd Aziz, Mohd Din | - |
dc.date.accessioned | 2011-02-07T13:31:30Z | - |
dc.date.available | 2011-02-07T13:31:30Z | - |
dc.date.issued | 2003-10 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/663 | - |
dc.description.abstract | Dalam usaha memodenkan sistem pendidikan hari ini, langkah-langkah memperbanyakkan kemudahan prasarana pendidikan, mewujudkan persekitaran sekolah yang kondusif dan mengemaskini kurikulum pendidikan masih belum mencukupi selagi faktor guru tidak diberi perhatian. Faktor-faktor seperti nilai kerja dan trait personaliti merupakan dua elemen utama yang menentukan kejayaan seseorang guru dalam melaksanakan tugas-tugas mereka selain ilmu pengetahuan dan kemahiran keguruan. Oleh itu kajian ini yang dijalankan ke atas guru-guru sekolah rendah di negeri Kelantan adalah bertujuan untuk menentukan perkaitan antara ciri latar belakang terpilih guru-guru dan juga nilai kerja dengan trait-trait personaliti mereka. Seramai 438 warga guru daripada 11,563 orang guru yang bertugas di seluruh sekolah rendah negeri Kelantan telah dipilih menggunakan kaedah rawak berlapis dan rawak mudah sebagai responden kajian | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Fakulti Pengurusan Ekonomi | en_US |
dc.subject | LB 1805 .M6 2003 | en_US |
dc.subject | Mohd Aziz Mohd Din | en_US |
dc.subject | Hubungan nilai kerja dengan trait personaliti guru sekolah rendah di Negeri Kelantan | en_US |
dc.subject | College teachers | en_US |
dc.title | Hubungan nilai kerja dengan trait personaliti guru sekolah rendah di Negeri Kelantan | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Fakulti Pengurusan Ekonomi |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
LB 1805 .M6 2003 Abstract.pdf | 1.01 MB | Adobe PDF | View/Open | |
LB 1805 .M6 2003.pdf Restricted Access | 58.64 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.