Please use this identifier to cite or link to this item:
http://umt-ir.umt.edu.my:8080/handle/123456789/5034
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Mohamad Sahizam Musa | - |
dc.date.accessioned | 2017-03-26T08:30:55Z | - |
dc.date.available | 2017-03-26T08:30:55Z | - |
dc.date.issued | 2012-05-29 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/5034 | - |
dc.description.abstract | Pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) telah mula berkuat kuasa pada 1 Julai 1997. PTPTN berperanan memberi pembiayaan pengajian kepada pelajar yang layak. Namun, isu kutipan balik bayaran pinjaman tersebut merupakan masalah yang masih lagi belum selesai sehingga ke hari ini. Objektif umum kajian ialah mengkaji kesanggupan pelajar universiti membayar balik pinjaman pengajian, menguji pengetahuan mereka berkenaan PTPTN dan pendirian mereka dalam membayar balik pinjaman tersebut. Selain itu, kajian ini turut bermatlamat untuk membina satu instrumen bagi mengukur kesanggupan membayar balik pinjaman PTPTN dalam kalangan pelajar. Dalam melaksanakan kajian ini, kaedah kuantitatif dan kaedah kualitatif telah digunakan. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Terengganu: Universiti Malaysia Terengganu | en_US |
dc.relation.ispartofseries | ;LB 2340.3 .M3 M6 2012 | - |
dc.subject | LB 2340.3 .M3 M6 2012 | en_US |
dc.subject | Mohamad Sahizam Musa | en_US |
dc.subject | Tesis Universiti Utara Malaysia 2012 | en_US |
dc.subject | Student loans -- Malaysia | en_US |
dc.title | Kesanggupan membayar balik pinjaman PTPTN | en_US |
dc.title.alternative | kajian kes di Universiti Malaysia Terengganu | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Staff Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
LB 2340.3 .M3 M6 2012 Abstract.pdf | 939.72 kB | Adobe PDF | View/Open | |
LB 2340.3 .M3 M6 2012 FullText.pdf Restricted Access | 23.28 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.