Please use this identifier to cite or link to this item:
http://umt-ir.umt.edu.my:8080/handle/123456789/5031
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Siti Sarah Brahim | - |
dc.date.accessioned | 2017-03-26T08:26:58Z | - |
dc.date.available | 2017-03-26T08:26:58Z | - |
dc.date.issued | 2015-03 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/5031 | - |
dc.description.abstract | Kajian kualitatif ini bertujuan melihat pengalaman kaunseling dalam kalangan pelajar ponteng. Pengalaman kaunseling pelajar ponteng membolehkan pengkaji mengetahui kesan sebenar kaunseling kepada pelajar yang pernah terlibat dengan ponteng. Seramai 10 orang yang terdiri daripada pelajar ponteng terlibat dalam kajian ini. Peserta kajian ini juga adalah terdiri daripada pelajar yang sedang menjalani sesi kaunseling secara berterusan. Kaedah yang digunakan bagi pemilihan peserta kajian dalam populasi adalah kaedah persampelan bertujuan (purposive sampling). Data dikumpulkan melalui siri temu bual bersama peserta kajian, pemerhatian tidak turut serta, dan juga penulisan diari. Sebelum pengkaji mengambil data sebenar temu bual awal terlebih dahulu dilakukan untuk melihat kesesuaian soalan kajian berdasarkan objektif kajian. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Terengganu: Universiti Malaysia Terengganu | en_US |
dc.relation.ispartofseries | ;HM 1111 .S5 2015 | - |
dc.subject | HM 1111 .S5 2015 | en_US |
dc.subject | Siti Sarah Brahim | en_US |
dc.subject | Tesis PPSE 2015 | en_US |
dc.subject | Counselor and client | en_US |
dc.title | Pengalaman sesi kaunseling dalam kalangan pelajar ponteng di Kuala Terengganu | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Pusat Pengajian Pembangunan Sosial dan Ekonomi.. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
HM 1111 .S5 2015 Abstract.pdf | 665.41 kB | Adobe PDF | View/Open | |
HM 1111 .S5 2015 FullText.pdf Restricted Access | 14.38 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.